Monday 29 June 2015

Belajar Menaip dengan Pantas, Mahukah anda?

Salam sejahtera pelajar-pelajar semua,

Pernahkah anda melihat orang-orang yang pantas menaip? Rasa jeles kan..

Sebenarnya belajar menaip tak susah, tetapi perlu rajin dan istiqamah. Kalau anda cuba untuk susah sikit dari sekarang, dah tentu beberapa bulan dari sekarang anda akan lihat hasilnya.

Untuk menaip dengan pantas, perlu ingat kat mana nak letak jari-jari kita. Dan dengan menggunakan keyboard komputer, belajar menaip menjadi lebih mudah kerana jari kita tak sakit seperti orang menaip menggunakan typewriter yang keras itu.

Jari kiri mesti letak di ASDF dan jari kanan mesti letak di ;LKJ itu baru betul! untuk sebelah atas pula kanan QWER dan kiri POIU, bawah ZXCV M,./. Mula-mula kita kena hafallah. Lepas dah biasa tu, kita cuma letak jari kita menari-nari atas keyboard, hanya lihat pada dokumen atau pada skrin komputer. Dan sekiranya ada kesalahan, terus sahaja boleh delete. Tapi jangan buat kesalahan banyak-banyak, kena tolak markah.

Jika kita biasa menaip Bahasa Melayu, apabila kita cuba nak menaip Bahasa Inggeris, jadi lambat pula..kenapa ya? Sebab jari kita dan otak kita tak biasa mengeja dalam BI, oleh itu, kita try buat latihan menaip dalam Bahasa Inggeris pula.

Okaylah, kalau anda minat nak belajar telefon/whatsup kami: 019-4707908 atau email: eoffice.vs@gmail.com

Yuran pendaftaran RM50
Yuran pengajian berpatutan sangat-sangat.

Kalau nak belajar seorang kena datang office kita (Bukit Mertajam dan Subang Bestari Shah Alam)

Kalau ada grup melebihi 10 orang, kami boleh ke tempat anda.

No comments:

Post a Comment